28 december 2011

een kleedje voor winter 2012 en een cadeauke voor mémé

Ik maakte een kleedje voor Sientje dat ik al eerder zag verschijnen, met het idee dat ze het deze winter zou kunnen dragen. Kleine misrekening dus... 't kind was precies een arm schooierke met haar veel te groot kleed. Geen foto met model dus.


Omdat het toch wel een heel eenvoudig modelleke is, naaide ik er een bloempje op.


En zoals de titel het aangaf, naaide ik ook iets voor mijn mémé haar nieuwjaar. Als het wat kouder wordt neemt ze altijd haar "pulle" mee naar bed, aka rubberen warmwaterkruik. Ik maakte een zacht hoesje voor haar pulle (maar nam wel de maten van de lege pulle, dus hopelijk krijgt ze hem erin!!).



Het materiaal is trouwens een oud, dik tafellaken, een vorm van "recykleren" dus!

2 opmerkingen:

  1. oh wat is dit exemplaartje prachtig!! Het stof is er ideaal voor... Het patroon valt inderdaad groot uit, hè! Ik maakte een tweede versie zonder extra stiknaad toe te voegen.. Dat past mooier.
    Hou het maar voor volgend jaar, dan zal het als gegoten zitten... Ik ben alleszins fan van dit jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen