08 december 2011

doe uw baby eens duimschroeven om

Naast kringwinkels en rommelmarkten, ben ik ook een fervent bezoeker van inboedel verkoopzalen. Hier kun je echte schatten vinden, vooral die uit nalatenschappen. Tegelijk heeft het ook iets triest. Iemand sterft, en alles wat hij of zij jarenlang bijeengezameld heeft wordt zomaar ten grabbel gegooid. Een heel leven dat in dozen op de grond ligt. Dan zie je daar zo'n stapel oude brieven, waarmee je die persoon z'n leven zowat kunt reconstrueren (voyeurisme ten top, maar ik doe het voor de postzegels, echt waar!). En soms vind je een oude rammelaar, of een versleten knuffel, zorgvuldig bewaard, en dan moet ik toch even slikken... Aan de andere kant maakt het me blij dat veel van die spullen een nieuw leven krijgen. Het is toch nog duizend keer erger als iemands hele hebben en houden koudweg naar het containerpark gevoerd wordt (gruwel!).

Maar enfin, terug naar de titel van mijn bericht. Eén van mijn laatste vondsten bestond uit 3 oude boekjes. Verzamelaar van leuke snuisterijen zijnde, kon ik deze echt niet laten liggen.


Het eerste boekje is een babyboekje van Zwitsal, je weet wel, van het genre dat ze nu bij Kind & Gezin geven. Het is een onbeschreven exemplaar uit de jaren '50. Het tweede is een boekje uitgegeven door het breigarenmerk Laines d'Aoust, vol met baby breipatronen. En het laatste is echt het beste: een catalogus van bébé confort, ook uit de fifties. En daar staan op zijn zachts gezegd merkwaardige dingen in...

Wat dacht u bijvoorbeeld van "duimschroeven" om uw baby het duimzuigen af te leren? Kijk maar naar de bovenst foto. En als baby slaapt, wordt hij natuurlijk graag goed vastgebonden. Hij zou maar eens uit zijn bedje vallen!


En als je met baby gaat wandelen, vergeet dan het draagbare wandelstoeltje niet, draagcomfort verzekerd... En als u met de auto weggaat, heeft uw baby met dit autostoeltje gegarandeerd een panoramisch zicht... (Over veiligheid zal ik het maar niet hebben)


Schitterend toch? :D

1 opmerking:

  1. fantastisch, onze ouders moeten nogal dingen meegemaakt hebben als klein kind ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen