27 januari 2014

kitchy giggle

Zoals ik al meldde in mijn vorige post, mocht de dochter niet alleen voor broer een stofje kiezen, maar ook voor zichzelf. Toen ik haar keuze onder ogen kreeg, dacht ik in eerste instantie "oh my, kitchy explosion!". Maar ik moet toegeven, dat ik mijn menig moest bijschaven toen het stuk af was, het is eigenlijk best wel een schoon stofke...

Ze mocht ook kiezen wat ik er mee ging maken, en ik kreeg haar standaard antwoord: "Een kleedje!". Echt, dat kind zou niks anders dragen... Nogal een geluk dat ik dat zo graag naai ;)

Het patroon koos ik zelf: de giggle uit Homemade Mini Couture. Ideaal omdat ik de opvallende print kon combineren met een effen bovenstuk.





Voor onder- en bovenpand koos ik verschillende knoopjes:


Ik koos maat 6 jaar voor mijn 5-jarige, en je ziet, het is geen beetje te groot! Hopelijk geen groeischeut tegen de zomer :)

11 opmerkingen:

  1. ik vind die maatjes belachelijk klein vallen eerlijk gezegd :) en geen maattabel is ook niet erg handig in dat geval :) Maar mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Moest Lilith dat zien, ik zou er direct een opdracht bij hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooitje! (Al denk ik wel dat je de giggle bedoelt ipv de blush ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bemerk een aanpassing ;-) Ik zou ook eens zuchten bij zulk een stofkeuze, maar het is een tof kleedje geworden!

      Verwijderen
  4. Amaai, dat ziet er inderdaad supertof uit zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad mijn ogen zouden ook eens draaien, maar bij dit patroon hoort gewoon een uitbundige stofkeuze. Ik maakte ze in bijna fluo groen en geel ;-) http://evengenaaid.blogspot.be/2013/06/giggle.html

    BeantwoordenVerwijderen