12 april 2013

gingerbread met piranha's

Toen het boek Homemade Mini Couture verscheen, was ik er als de kippen bij om het te bestellen. Er zijn wel wat mankementjes aan, ik heb precies zo het gevoel dat ze het boek wat uitgebreider hadden moeten laten testen voor publicatie - lees: niet enkel door ervaren naaisters - maar de ontwerpen zijn ronduit schitterend! Ik begon met het basishemdje: de gingerbread.


Het is een beetje lang uitgevallen, maar dat ligt aan mij. Klein Fonske lag al te slapen toen ik het in elkaar stak, dus er werd niet gepast. Heel mooi vind ik de afwerking met de biais onder de kraag. Een voorbeeld van een "mankementje" is dat er in de lijst benodigde onderdelen niet stond dat je biais nodig had. Je ziet dan plots staan van "neem je biais" en als je dat dan net niet in huis hebt ga je wel eens luid vloeken (maar ik heb een hele voorraad liggen, dus gene paniek). 

Mijn volgende stuk zit ook al bijna in elkaar, maar daarover later meer...

12 opmerkingen:

  1. Mooi hemdje! Past het in de breedte wel goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op foto ziet het er alleszins super uit! Ik kocht dit boek ook deze week voor de kleedjes en het jasje, hopelijk kan ik er ook weg mee... Ben benieuwd naar je volgende stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schoon! Dat boek staat hier echt bovenaan de verlanglijst, maar heb nog geen kans gehad (lees: geen geld) om het te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super schoon!!!
    awel da gaat ook één van mijn volgende projectjes zijn:
    een hemdje voor zoonlief,
    knap van u!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het boek ligt hier ook al klaar....nu nog de moed vinden om effectief aan een hemdje te beginnen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Tot welke maat gaan de patroontjes eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi mooi, ik kan niet wachten tot kleine man 3jaar is, voor de rest heb ik ook het gevoel dat er hier en daar wel een extra woordje uitleg mag zijn. Prachtige ontwerpen, maar echt wel in zo weinig mogelijk stappen uitgelegd, ik deed zo ook iets verkeerd met de knopenbies van ee meisjesbloesje waardoor het veeeel te smal uitkwam en kon dus alles terug losmaken

    BeantwoordenVerwijderen