14 augustus 2013

start van de wintercollectie

Ik maakte voor Sientje de kaptrui uit Stof voor Durf het Zelvers. De trui werd wel volledig gevoerd, niet alleen om hem wat warmer te maken, maar vooral omdat ik het niet zo mooi vind als de boord van de kapvoering komt piepen, if you know what I mean. Toen ik lustig bezig was de voering te knippen, bleek wel dat ik niet genoeg stof had voor de mouwen, die zijn dus in een andere kleur. Maar geen kat die dat ziet... My name is Alfonsiene and I'm ne foefelaar...

Zie eens hoe schoon hij bij haar shortje past *kuch*


Om de een of de andere reden deed ik wel weer iets verkeerd, want in het boek komen de twee punten van de kap over elkaar te liggen, en bij mij raken ze niet eens, maar enfin, het stoort niet.
Ik naaide er ook een zakje op, dat wel wat te veel lubbert naar mijn goesting. De dochter vind het wel super, die is gek op zakjes waarin je handen mekaar echt raken als je ze erin stopt :)



stof: overgekocht via facebook

7 opmerkingen:

  1. Toffe trui, stoer maar toch ook lief !
    Hier is de dochter ook van van zo'n zakje, ze noemt het een kangaroezak.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Ik doe dat zelfs met opzet, voeringstukken in een andere kleur. Maakt het superorigineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon exemplaar, de binnenkant zit toch geen kat ;)
    Voor de randen die elkaar niet overlappen... eerst het midden van het achterpand spelden en dan moet je tricotgewijs trekken om de kapboorden elkaar te laten overlapen - allé, zo doe ik het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nochtans hard getrokken hoor ;) Het paste er gewoon niet op.

      Verwijderen
  4. mooie trui, ik vind het leuk dat gefoefel, want nu weet ik dat het niet alleen bij mij is hihi. Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey hey
    Maandag postte ik het berichtje dat je het rokje (met kapotte ritsje) gewonnen hebt, waarschijnlijk heb je het niet gezien daar ik het niet in een nieuw blogbericht geplaatst hebt, maar onder de reacties.
    Ik vond hier geen email adres, dus bij deze laat ik je het via deze manier weten. Stuur je je adresgegevens door naar mij: stefaan.tant@telenet.be
    Gr Sofie van spurrewubsie!

    BeantwoordenVerwijderen