27 oktober 2011

kringloopvondsten

Ik schuim regelmatig 's lands kringloopwinkels af (toch die in de buurt) en de laatste keer deed ik weer een paar leuke vondsten. Sinds ik ergens las dat je ook kraaljuwelen kunt weven, zocht ik naar een tweedehands weefgetouw. Nu heb ik het eindelijk gevonden!
Het komt uit Duitsland, maar er zat een Nederlandstalige handleiding bij. Ik vind ze wel niet echt compleet, die handleiding. Zo staat er niet in hoe je met verschillende kleuren moet werken, en het is mij ook niet zo duidelijk wat je moet doen als je klaar bent. Maar het zelf eens proberen zal wel helpen zeker? De vorige eigenaar was blijkbaar nog bezig met iets te maken. (Dat is ook zo leuk aan kringdingen eh, dat je vaak nog iets aantreft van de vorige eigenaar! Zo vond ik in een elektriciteitsdoos voor jongetjes nog een briefje van het kind (nu vast volwassen) met een paar geheugensteuntjes. Daar word ik nu nostalgisch van zie.) Er zat ook nog heel wat wol bij, altijd leuk.
Verder vond ik ook nog een paar knippies, een knipmode en een burda. Als ik een naaitijdschrift vind van na 2000 of voor 1980 (tussenin was de mode echt TE jakkie!) dan koop ik het altijd, zonder de inhoud te bekijken. Je vindt altijd wel iets dat leuk is. En nieuwe tijdschriften vind ik eigenlijk nogal duur, zeker als je er dan, zoals ik, niet altijd iets uit maakt.
Ten slotte vond ik ook nog een handwerkboek om mijn (toch al uitgebreide) collectie aan te vullen. Het grootste deel gaat jammer genoeg over breien (wat ik dus niet doe, maar ik zou wel nog willen leren haken...), maar er staan toch een paar leuke dingen in, waaronder leuke mannenhemden (die je toch ook niet vaak vindt) en originele knutselideeën.




Er schort wel nog iets aan mijn fotografeertechnieken. De voorkant trok ik met flits, maar dat kun je jammer genoeg zien, de achterkant was zonder, maar dat is wazig en floers van kleur... Hum.


2 opmerkingen: